Аерограф — це пневматичне обладнання, що використовується для точної фарбування будь-яких поверхонь ідеально рівним шаром фарби.
При роботі аерографа потік повітря під високим тиском проходить через спеціальне вузький отвір. При цьому утворюється струмінь, в її околоструйной зоні за рахунок швидкого руху повітря створюється область розрідження — так званий «низький вакуум». Також ця область називається областю змішання». Коли в таку область будь-яким способом підводиться матеріал (низковязкі рідина, дрібнодисперсний сухий порошок), він починає розпорошуватися, створюючи аерозоль. Повітряно-матеріальна суміш або аерозоль з аерографа у формі конічного факела переміщається до поверхні, що фарбується і швидко осідає на останній. При цьому створюється якісне тонке покриття.
Типи аерографів
Варто відзначити, що якість розпилення (певна ступінь подрібнення подається матеріалу в повітряному потоці) і, як наслідок, якість самого покриття безпосередньо залежить від правильного підбору та підготовки розпорошується матеріалу, від обраного робочого режиму, від якості встановленого на аерографі розпилювача.
За типом проходу повітряного потоку всередині аерографа останні розрізняються замикаються і проточні. Через останні повітряний потік безперервно виходить назовні, кількість повітря регулювати не можна. За допомогою замикаються аерографів потік повітря виходить тільки під час включення спеціального тригера (кнопки управління), також можна регулювати кількість повітря, що подається. Варто відзначити, що тип проходження потоку повітря через аерограф дуже сильно впливає на вибір як джерела повітря для роботи обладнання, так і газу.
По типу змішування барвистого і повітряного потоків аерографи бувають внутрішнього і зовнішнього змішання (Внутрішній і Зовнішні Mix). У першому випадку область змішування таких потоків розташована всередині корпусу встановленої на аерографі розпилювальної головки. У вузлі розпилення такого обладнання коштує рухома голка. У другому випадку область змішування даних потоків розташована зовні корпусу. У вузлі розпилення немає голки або, при її наявності, голка є нерухомою.
Переваги аерографів зовнішнього змішання — це проста конструкція, висока надійність (при їх випуску з якісних матеріалів), відносна дешевизна. Але таке обладнання не дає можливості проводити тонкі фарбувальні роботи. Такі аерографи підходять для фарбування середніх і великих поверхонь будь-якого типу.
Аерограф з внутрішнім змішуванням дозволить проводити будь-які тонкі роботи, але така техніка має дуже складну конструкцію, трохи менш надійна, їй необхідно дбайливе поводження.
За способом і типу управління при роботі аерографи бувають:
- одинарної дії (з управлінням по повітрю, Air Single Action) можна змінювати лише кількість повітря, яке подається для розпилення, управляти аерографом з допомогою тригера лише «вниз» (для подачі повітря);
- одинарної дії (з управлінням по матеріалу, Fluid Single Action) можна змінювати лише кількість матеріалу, який подається для розпилення, управляти аерографом з допомогою переміщення тригера лише «вниз» (для подачі матеріалу);
- незалежного подвійної дії (управління, Independent Double Action) — у такому обладнанні безпосередньо при роботі можна незалежно змінювати кількості як повітря, так і матеріалу, які подаються для розпилення, управляти аерографом можна, переміщаючи тригер в 2 напрямках: «вниз» (подається повітря), «тому» (подається матеріал);
- залежного подвійної дії (управління, Controlled Double Action) у такому обладнанні безпосередньо при роботі можна змінювати залежно кількості як повітря, так і матеріалу, які подаються для розпилення (чим більша кількість повітря йде для розпилення, тим більше йде і матеріалу), управляти аерографом можна переміщаючи тригер «тому» (при включенні з малим випередженням проводиться подача повітря і потім матеріалу, при виключенні з малим випередженням виконується подача матеріалу і потім повітря).
За типом підведення фарби і місце встановлення ємності для фарби аерографи бувають з нижньою підводкою фарби (Siphon-Feed) — матеріал для фарбування підводиться тільки за допомогою сил вакууму, які створюються в області змішування потоків, з верхнім підведенням фарби (Gravity-Feed) — матеріал для фарбування підводиться як за рахунок маси фарби, так і за допомогою сил вакууму, з підведенням фарби під тиском (Pressure-Feed) — можна проводити розпилювання фарби, яка володіє підвищеною в'язкістю.
Тип підводки матеріалу — це не місце розташування ємності для фарби. Є моделі аерографів, де така ємність ставиться збоку, але тип підводки фарби буває одним з вищевказаних або комбінованим. Також пам'ятайте, що тип підведення фарби може сильно впливати на в'язкість використовуваних матеріалів.
По типу посадки сопла для розпилення аерографи бувають з фіксованою різьбовий посадкою (Screw-in Nozzle System), з фіксованою конічної посадкою самоцентрирующегося типу (Conic Nozzle System self-centering), з фіксованою комбінованої посадкою самоцентрирующегося типу (Combination Nozzle System self-centering) або з самоцентрирующейся плаваючою посадкою (Floating Nozzle Systemselfcentering).
За місцем установки і типу приєднання ємності для фарби аерографи бувають з незнімної ємністю, з нішею для фарби зверху корпусу. Розташування – верхнє, бокове або нижнє. Приєднання — фрикційне конічне або різьбове.
За наявності різних механізмів преднастроек аерографи бувають з системою обмеження подачі фарби (Pre-set Handle Set) — механізм стоїть на грифі і дещо обмежує переміщення застосовуваної голки, з системою преднастройки подачі фарби(Line Adjustment Assembly) — механізм встановлений усередині корпусу аерографа і відтягує тригер «тому», попередньо встановлюючи подачу фарби, така система коштує лише на розпилювачах з нижньою підводкою фарби, з системою преднастройки подачі повітря механизм имеет дополнительный воздушный клапан, встроенный внутри корпуса либо установленный перед воздушным клапаном.
Выбор аэрографа
Когда вы начинающий, то нет надобности в приобретении дорогой модели аэрографа, ведь при работе без навыков и опыта с дорогой моделью вы рискуете повредить устройство, а именно его сопло либо иглу. Можно купить поврежденные запчасти, но для дорогих моделей детали стоят весьма недешево.
З іншого боку, коли ви твердо вирішили постійно займатися аерографією, не варто купувати занадто дешеву модель, оскільки досить швидко (при придбанні навичок і досвіду) ви «виростите» з неї і виникне необхідність купити аерограф більш функціональної моделі.
Перед выбором аэрографа определите, какой источник газа либо воздуха вы хотите применять? Без такого источника аэрограф не работает. При выборе компрессора для аэрографа самым важным его параметром является производительность — объем воздуха, который компрессор за некоторое время подаст под давлением в выходную магистраль. Как правило, этот параметр выражается литрах за минуту (л/мин), кубических метрах за час (м3/час) либо кубических футах в минуту (СРМ).
Также перед выбором аэрографа определите, какие работы будут выполняться. Когда вы хотите проводить различные тонкие работы, то следует помнить, что наименьший размер пятна краски либо наименьшая толщина линии при работе определяется 2 факторами — диаметром сопла и расстоянием от устройства к поверхности. Также для выполнения тонких работ вам потребуется модель аэрографа, которая имеет внутреннее смешение как потока воздуха, так и потока краски.
Для проведения самых тонких работ требуется аэрограф с самым наименьшим диаметром сопла.
Коли ви будете фарбувати середні або порівняно великі поверхні, слід придбати аерограф з відносно великим діаметром сопла. Також такий пристрій має бути зовнішнього змішання.