Весельний надувний човен — це перевірена плавальний засіб, яке використовується в самих різних водоймах, на річках і так далі. Гребний надувна лодка коштує менше, ніж її моторний аналог.
Вибір надувний весловому човни
Перед покупкою гребний надувного човна зверніть увагу на її розміри і масу. Ці параметри впливають на комфорт при доставці плавзасоби до водойми, зберігання надувного човна.
Також необхідно визначити, скільки людей буде ходити на човні, скільки поміститься багажу (маса, об'єм).
До прикладу, якщо ви любите тільки риболовлю, прогулянки по воді на самоті вам ідеально підійде одномісна весельний човен. Але досвідчені користувачі гребних човнів рекомендують навіть для одного брати як мінімум двомісну надувний човен, що дозволить істотно збільшити комфорт. Особливо це важливо, якщо ви плануєте брати багато багажу. Як правило, за пасажиромісткістю веслового човна типу вибирають так: кількість людей екіпажу + 1 місце.
На рахунок вантажопідйомності: приміром, одна з самих менших одномісних гребних надувних човнів володіє вантажопідйомністю до 160 кг. Це означає, що така вага човен витримає, якщо повністю здується 1 з 2 установлених на ній герметичних відсіків.
Тип водойми і застосування човни — це важливі критерії при виборі надувний весловому човни. Приміром, коли надувний човен потрібно тільки для риболовлі, то слід визначити спосіб такої риболовлі. Так, коли ви ловите лише донками, звичайними вудками і це відбувається тільки з положення сидячи, можна придивитися до весловому човні, яка не має днищевого настилу. Якщо ж ви рибалите стоячи — потрібно надувний човен з веслами, яка має настилом.
Як правило, весельний надувний човен — це оптимальний варіант в більшості випадків коротких плавань на відносно спокійних водоймах. Такі човни нерідко застосовуються при досить екстремальних навантаженнях, наприклад, для дайвінгу.
Такі човни підійдуть для багатоденних туристичних сплавів на невеликі відстані по різних річках, де є порівняно сильна течія, але немає великих порогів, високих хвиль. Для цього набувають надувну весельную човен, яка має балони збільшеного діаметру. Такі човни важать трохи більше звичайних, але володіють кращою стійкістю і плавучістю.
Днища весловому надувного човна
Стандартні надувні веслові човни можуть бути оснащені плоскими днищами або килевыми (V-образними) днищами. Частіше човни з килевым днищем дають можливість використовувати не лише весла, але і мотор.
Плоскодонні веслові човни купують для ходіння по мілководдю, адже осаду таких човнів трохи менше, ніж у кільової. Так, надувні човни мають меншу осадкою, ніж човни з жорстким корпусом.
Човни з обома типами днища можуть проводиться з 1 шару спеціальної човнової тканини. При цьому килеватость виходить за рахунок надувного кіля. Щільність такої човнової тканини — від 1000 до 1100 г/м2. Додаткові кільові днища надувних човнів повинні бути оснащені захисними профілями-молдингами по всій довжині. Також бажано наявність додаткових молдингів, які стоять вздовж швів дна, що дозволить захистити днище від тертя під час витягування плавального засобу на сушу, при транспортуванні.
Ще одним варіантом днища є надувне. Сьогодні такі днища виробляють із спеціального матеріалу. Це днища високого тиску, матеріал airdeck. Так, 2 шари спеціальної човнової тканини надійної з'єднують міцними нитками-тягами, що дозволяє тримати високий тиск. Така конструкція герметизується по всьому периметру. Товщина днища у накачаному стані визначається довжиною ниток. Днище такого типу дає необхідну жорсткість і надувному човні вже не потрібен настил, що веде до зменшення маси плавзасобу. Також човен має хорошу теплоізоляцію.
«мінусів» такого днища відноситься перетиранню з часом ниток, матеріал під постійним тиском стає чутливішою до стирання, його легше проколоти. Також таке днище не підлягає відновленню вона не підлягає.
Таким типом днища для надувний весловому човна є жорстке дно. Таке днище представляє собою спеціальний каркас, який зроблений з металу або волокнистого пластику. Човни з таким днищем називаються жестконадувными. Основні переваги гребних надувних човнів з жорсткими днищами — це високі характеристики швидкості і мореплавства. Такі човни додатково використовуються як гоночні, нерідко застосовуються для риболовлі, полювання. Основний недолік надувного човна весловому з таким днищем необхідність мати багато вільного простору для її зберігання, потреба в причепі для її транспортування. Варто відзначити, що є надувні човни такого типу, які складаються або мають спеціальний секційний розбірний корпус. Також жестконадувные гребні човни істотно дорожче стандартних надувних човнів.
Тип днищевого настилу весловому надувного човна
Весельний надувний човен може мати суцільний або рейковий (сланевый), надувний настил на днище. Надувні веслові човни також можуть бути і без настилу.
Слани для таких веслових човнів випускають із спеціальної водостійкої фанери. Якісними вважаються ламіновані фанерні слани. Варто зазначити, що верхня сторона такого покриття повинна бути ламінована «сечтатой» (рифленою) плівкою, що дозволяє запобігти ковзання. Нижня сторона такого покриття повинна бути гладкою, що мінімізує стирання днища.
Також слани можуть виробляється із спеціального волокнистого пластику. «Мінусом» пластикового настилу є його недостатня міцність. Але цю проблему можна усунути — використовувати більш міцний пластик або зробити такі слани більш товстими. Але все це веде до збільшення як ціни, так і ваги човна в порівнянні з використанням водостійкої фанери.
Як правило, слани укладаються окремо і фіксуються в спеціально відведених для цього в днище «кишеньках». Також можна з'єднати слани в «дніщевої килимок», який потім просто потрібно укласти в човен.
У деяких човнах слани укладають в міцний профіль, який закріплюється по днищу і йде уздовж всіх бортів. Таким чином можна вибрати потрібну позицію сланей просто пересунувши їх.
Є і моделі надувних веслових човнів, в яких слани вклеюються в спеціальне двошарове дно. Човни з такими сланями скочуються в рулон, при цьому не потрібно виймати настил.
Є і надувного човна типу, які оснащені суцільними настилами. Такі настили жорсткі. Також є човни, у яких суцільний настил випускається з дюралюмінію. Є човни, які оснащені секційним збірним жорстким настилом, які роблять зі спеціального пластику або водостійкої фанери. Варто відзначити, що фанерний жорсткий настил є кращим варіантом.
Про деякі недоліки настилу з пластику розказано вище. А ось нестача дюралюмінієвого настилу — висока ціна, деформація від подкосой надувного човна на великих хвилях. Також надувні веслові човни з таким настилом важать набагато більше човнів з фанерним настилом.
Надувні настили для веслових човнів є найлегшими, відрізняються високою жорсткістю і міцністю, оскільки в них дуже високий тиск повітря. Мінус таких настилів — їх недовговічність.
Є для веслових надувних човнів і настил-книжка. Такий настил зовні трохи нагадує суцільний настил, але в такому настилі секції з'єднуються гнучко, що дозволяє скласти його як книжку (гармошку). Функціонально такий настил є аналогом звичайного сланевого килимка.
Слід уважно придивитися до типу настилу в надувний весловому човні, оскільки від цього безпосередньо залежить зручність застосування човни. Наприклад, якщо вам потрібно надувний човен для риболовлі і ви любите рибалити стоячи, слід придбати суцільний настил або сланевый настил. Пам'ятайте, що в надувному човні з веслами, яка не має настилу дуже незручно стояти.
Матеріал балонів весловому надувного човна
Балони в надувний весловому човні можуть бути виготовлені з одношарової човнової тканини або з багатошарової. Варто відзначити, що надувний човен повинна бути випущена саме з човновою тканини, а не, приміром, тентової або різних плівкових матеріалів.
Багатошарова тканина для човна є полотном-основою або кордом. Таке полотно покривається з двох сторін різними полімерами. Важливим моментом є сполучуваність покриття з основою (міцність з'єднання, адгезія). Не менш важливими є щільність плетіння основи, кінцева щільність повністю готової тканини для човна. Так, кількість шарів може і нічого не сказати про якості надувний весловому човна.
Багатошарову тканину для човни роблять одним з декількох способів. У першому випадку основу покривають спеціальним полімером, який размягчен до стану клею. У другому випадку кілька типів основ склеюються між собою. Наприклад, популярна п'ятишарова човнова тканина з одного боку має подвійне покриття неопреном, з іншого (з лицьового) сторони має покриття з двох шарів — неопрену і хайпалон.
Головне в надувному човні веслового типу — всі верстви човнової тканини повинні представляти собою «моноліт», ось чому на зрізі хорошої тканини для човна (можна зрізати латку з ремнабіру) незалежно від кількості шарів ви побачите тільки до 3 шарів.
Основою найчастіше служать синтетичні полімери. Варто пам'ятати, що поліестерові основи поступаються міцністю на вигин нейлоновим, але зате така поліестерова основа стабільніше при розтягуванні, відрізняють ударостійкістю.
Покриття може бути пластомерным або еластомерним. З пластиків сьогодні вибирають полівінілхлорид або ПВХ, з еластомерів — поліуретанові або хайпалон. Останній трохи поступається за характеристиками поліуретану, але є значно дешевшим. Також покриття може виконуватися з різних модифікацій ПВХ, наприклад, ПВХ з поліуретаном, эльвалоем, хайпалоном. Всі ці модифікації по своєму гарні: одні додадуть човні міцності, інші жорсткості, треті еластичності.
Додатково слід зазначити, що гумові надувні човни істотно поступаються за характеристиками човнам з ПВХ.
Фурнітура весловому надувного човна
Пам'ятайте, що крім якості всіх кріплень і матеріалів їх виробництва важливими є ергономічність, функціональність. Приміром, встановлений на надувний весловому човні хороший привальний брус, який опоясує її борту, оснащений спеціальним козыркем-брызгоотбойником. Так, даний профіль чудово захистить борту човна від можливого тертя і ударів. Додатково такий профіль значно зменшить забризкування встановленого кокпіта.
Пам'ятайте, що надувна весельний човен повинна мати достатню кількість ручок. Встановлені ручки повинні бути зручними для захоплення.
Також дуже добре, коли надувна ледка з веслами має деяку додаткову функціональність, наприклад, ручки-кнехти, які дозволять більш зручно проводити намотування мотузки.
Вибір весел для надувний гребний човен дуже великий. Вони можуть бути виготовлені із сплавів, деревини, пластика, склопластика і так далі.
Весла з дюралюмінію популярні серед бувалих рибалок, оскільки такі весла, як правило, є телескопічними. Так, їх зручно транспортувати в машині. Також такі весла міцні, легкі і досить жорсткі.
Будь весла для надувного човна повинні бути міцними і гнучкимта, що дозволить легко відштовхнутися від берега. Форма лопаті будь-якого весла має бути такою, щоб добре захоплювати воду. Довжина весел має рівній ширині надувного човна або не перевищувати ширини човни більш ніж на 15%.
Якщо ви купуєте весла з металевого сплаву, придивіться до герметичності їх конструкції. В іншому випадку весла точно наповняться водою і будуть важкими.
Вантажопідйомність і пасажиромісткість весловому надувного човна
За основу розрахунку пасажиромісткості беруться такі показники: 1 доросла людина вагою 75 кг. Таке «доросле» місце — це 2 місця для дітей віком до 7 років.
Добре підібрана вантажопідйомність надувний весловому човна трохи більше, ніж розрахований вага всіх пасажирів, оскільки дається запас на багаж і різне спорядження.
Ідеальним варіантом вважається, коли всі пасажири і спорядження важать до 70% від найбільшої витримки човном ваги.
Реальна пасажиромісткість також залежить від об'єму та ваги багажу. Наприклад, туристський рюкзак середнього розміру сам займає 1 місце пасажира.